czwartek, 30 marca 2017

37.Książkowe etui! Jak zrobić? Krok po kroku

W końcu! Nadszedł nareszcie ten wyczekiwany dzień, w którym dodaje obiecany post. W razie pytań proszę pisać - nie mam aparatu (ciągle zbieram ;)), więc zdjęcia uzupełnię jak tylko go zdobędę. 
Zaczynamy!
Ja z etui korzystam zawsze. Zazwyczaj gdy gdzieś wychodzę pakuje książkę w etui, bo gdy wrzucę coś do torby (telefon, portfel, butelkę napoju) to lektura się otwiera, a kartki nie-elegancko gniotą. Drugim "+" jest wygląd ładnie wygląda czy to na półce, czy gdy wyjmujemy ją do czytania <Taki tam mały fetysz>.
Przechodzimy dalej.

     -> NAZWA
* książkowe etui
* etui / futerał na książki
* skarpetka na książkę
* sweterek na książkę
* książkowy otulacz 

O to kilka przykładowych nazwa jakie usłyszałam w zapytaniu o cenę i szczegóły produktu. Może macie jakieś inne propozycje? 

Wracając.

     -> CO POTRZEBUJEMY: 
* nożyczki
* nici
* igłę (polecam tą o rozmiar mniejszą od broszuwy)
* kupioną dekorację (moja jest wykonana na szydełku, więc jak ktoś umie to droga wolna)
* rozciągliwy materiał o wymiarach 32x27 [cm]


     PRZYGOTOWANIE

1. Materiał rozkładamy do prostej powierzchni lewą (!) stroną do góry i dokładamy do niego (normalny format!) książkę. Prawy brzeg zawijamy (według strzałki) i .. zszywamy. Okładka powinna dolegać do książki bez rozciągania.



2. Następnie przesuwamy książkę ciut do góry (nadal w etui) tak, aby była kilka centymetrów od "wyjścia". Dół zszywamy postępując zgodnie z instrukcją zapisaną na obrazku. WAŻNE! Nie szyjemy "na okrętkę". Żeby to ładnie wytłumaczyć : raz igła z jednej strony, raz z drugiej. Końcówkę materiału odcinamy do linii zszycia i odwracamy materiał na prawą stronę (po wcześniejszym wyjęciu książki).


3. Materiał który pozostał  góry zawijamy do książki i doszywamy do niego (i tylko do niego) dekorację. 
4. Cieszymy się pięknym etui i "zdrowymi" książkami. :) 

Mam nadzieję, że wykorzystacie mój pomysł i podzielicie się efektem. Sposób kontaktu najdziecie w odpowiedniej zakładce u góry strony. 

Jeśli ktoś chciałby zakupić etui to proszę o kontakt na email : janetpl2000@gmail.com z tytułem "Zakup książkowego etui". :) Ilość tych ze zdjęć skrajnie ograniczona. 







W razie pytań piszcie. Jak Wam się podoba taki tutorial ? :)

/Miśka